diff options
Diffstat (limited to 'tests/functions_acp')
-rw-r--r-- | tests/functions_acp/build_cfg_template_test.php | 40 |
1 files changed, 38 insertions, 2 deletions
diff --git a/tests/functions_acp/build_cfg_template_test.php b/tests/functions_acp/build_cfg_template_test.php index 32980d97ce..3159aabaa1 100644 --- a/tests/functions_acp/build_cfg_template_test.php +++ b/tests/functions_acp/build_cfg_template_test.php @@ -64,7 +64,7 @@ class phpbb_functions_acp_build_cfg_template_test extends phpbb_test_case array('config_key_name_width' => 10, 'config_key_name_height' => 20), 'config_key_name', array(), - '<input id="number_key_name" type="number" size="20" maxlength="15" max="999999999999999" name="config[config_key_name_width]" value="10" /> x <input type="text" size="20" maxlength="255" name="config[config_key_name_height]" value="20" />', + '<input id="number_key_name" type="number" maxlength="2" min="5" max="15" name="config[config_key_name_width]" value="10" /> x <input type="number" maxlength="2" min="5" max="15" name="config[config_key_name_height]" value="20" />', ), array( array('dimension', 0, 15), @@ -72,7 +72,7 @@ class phpbb_functions_acp_build_cfg_template_test extends phpbb_test_case array('config_key_name_width' => 10, 'config_key_name_height' => 20), 'config_key_name', array(), - '<input id="number_key_name" type="number" maxlength="15" max="999999999999999" name="config[config_key_name_width]" value="10" /> x <input type="text" maxlength="255" name="config[config_key_name_height]" value="20" />', + '<input id="number_key_name" type="number" maxlength="2" min="0" max="15" name="config[config_key_name_width]" value="10" /> x <input type="number" maxlength="2" min="0" max="15" name="config[config_key_name_height]" value="20" />', ), ); } @@ -91,6 +91,42 @@ class phpbb_functions_acp_build_cfg_template_test extends phpbb_test_case $this->assertEquals($expected, build_cfg_template($tpl_type, $key, $new, $config_key, $vars)); } + public function build_cfg_template_number_data() + { + return array( + array( + array('number', 5, 15), + 'number_key_name', + array('config_key_name' => 10), + 'config_key_name', + array(), + '<input id="number_key_name" type="number" maxlength="2" min="5" max="15" name="config[config_key_name]" value="10" />', + ), + array( + array('number', -1, 9999), + 'number_key_name', + array('config_key_name' => 10), + 'config_key_name', + array(), + '<input id="number_key_name" type="number" maxlength="4" min="-1" max="9999" name="config[config_key_name]" value="10" />', + ), + ); + } + + /** + * @dataProvider build_cfg_template_number_data + */ + public function test_build_cfg_template_number($tpl_type, $key, $new, $config_key, $vars, $expected) + { + global $user, $phpbb_dispatcher; + + $phpbb_dispatcher = new phpbb_mock_event_dispatcher(); + $user = new phpbb_mock_user(); + $user->lang = new phpbb_mock_lang(); + + $this->assertEquals($expected, build_cfg_template($tpl_type, $key, $new, $config_key, $vars)); + } + public function build_cfg_template_textarea_data() { return array( |