aboutsummaryrefslogtreecommitdiffstats
path: root/phpBB/phpbb/profilefields/admin.php
diff options
context:
space:
mode:
authorJoas Schilling <nickvergessen@gmx.de>2014-01-10 23:00:37 +0100
committerJoas Schilling <nickvergessen@gmx.de>2014-01-10 23:00:37 +0100
commitc6658396362f56e1f6605b032bbb7d12275e4749 (patch)
tree6e9eeaac298c3d622da97e288b2f097f4b37318c /phpBB/phpbb/profilefields/admin.php
parent2471b19d73c38359ed70a7c9e3a82a297946c5b8 (diff)
downloadforums-c6658396362f56e1f6605b032bbb7d12275e4749.tar
forums-c6658396362f56e1f6605b032bbb7d12275e4749.tar.gz
forums-c6658396362f56e1f6605b032bbb7d12275e4749.tar.bz2
forums-c6658396362f56e1f6605b032bbb7d12275e4749.tar.xz
forums-c6658396362f56e1f6605b032bbb7d12275e4749.zip
[ticket/11201] Remove global use from admin class
PHPBB3-11201
Diffstat (limited to 'phpBB/phpbb/profilefields/admin.php')
-rw-r--r--phpBB/phpbb/profilefields/admin.php83
1 files changed, 41 insertions, 42 deletions
diff --git a/phpBB/phpbb/profilefields/admin.php b/phpBB/phpbb/profilefields/admin.php
index b784b91c55..1cca496265 100644
--- a/phpBB/phpbb/profilefields/admin.php
+++ b/phpBB/phpbb/profilefields/admin.php
@@ -18,19 +18,30 @@ class admin extends profilefields
var $vars = array();
/**
+ *
+ */
+ public function __construct($auth, $config, $db, $request, $template, $user)
+ {
+ $this->auth = $auth;
+ $this->config = $config;
+ $this->db = $db;
+ $this->request = $request;
+ $this->template = $template;
+ $this->user = $user;
+ }
+
+ /**
* Return possible validation options
*/
function validate_options()
{
- global $user;
-
$validate_ary = array('CHARS_ANY' => '.*', 'NUMBERS_ONLY' => '[0-9]+', 'ALPHA_ONLY' => '[\w]+', 'ALPHA_SPACERS' => '[\w_\+\. \-\[\]]+');
$validate_options = '';
foreach ($validate_ary as $lang => $value)
{
$selected = ($this->vars['field_validation'] == $value) ? ' selected="selected"' : '';
- $validate_options .= '<option value="' . $value . '"' . $selected . '>' . $user->lang[$lang] . '</option>';
+ $validate_options .= '<option value="' . $value . '"' . $selected . '>' . $this->user->lang[$lang] . '</option>';
}
return $validate_options;
@@ -39,15 +50,13 @@ class admin extends profilefields
/**
* Get string options for second step in ACP
*/
- function get_string_options()
+ function get_string_options($lang_defs)
{
- global $user;
-
$options = array(
- 0 => array('TITLE' => $user->lang['FIELD_LENGTH'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" name="field_length" size="5" value="' . $this->vars['field_length'] . '" />'),
- 1 => array('TITLE' => $user->lang['MIN_FIELD_CHARS'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" name="field_minlen" size="5" value="' . $this->vars['field_minlen'] . '" />'),
- 2 => array('TITLE' => $user->lang['MAX_FIELD_CHARS'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" size="5" value="' . $this->vars['field_maxlen'] . '" />'),
- 3 => array('TITLE' => $user->lang['FIELD_VALIDATION'], 'FIELD' => '<select name="field_validation">' . $this->validate_options() . '</select>')
+ 0 => array('TITLE' => $this->user->lang['FIELD_LENGTH'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" name="field_length" size="5" value="' . $this->vars['field_length'] . '" />'),
+ 1 => array('TITLE' => $this->user->lang['MIN_FIELD_CHARS'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" name="field_minlen" size="5" value="' . $this->vars['field_minlen'] . '" />'),
+ 2 => array('TITLE' => $this->user->lang['MAX_FIELD_CHARS'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" size="5" value="' . $this->vars['field_maxlen'] . '" />'),
+ 3 => array('TITLE' => $this->user->lang['FIELD_VALIDATION'], 'FIELD' => '<select name="field_validation">' . $this->validate_options() . '</select>')
);
return $options;
@@ -56,15 +65,13 @@ class admin extends profilefields
/**
* Get text options for second step in ACP
*/
- function get_text_options()
+ function get_text_options($lang_defs)
{
- global $user;
-
$options = array(
- 0 => array('TITLE' => $user->lang['FIELD_LENGTH'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="99999" name="rows" size="5" value="' . $this->vars['rows'] . '" /> ' . $user->lang['ROWS'] . '</dd><dd><input type="number" min="0" max="99999" name="columns" size="5" value="' . $this->vars['columns'] . '" /> ' . $user->lang['COLUMNS'] . ' <input type="hidden" name="field_length" value="' . $this->vars['field_length'] . '" />'),
- 1 => array('TITLE' => $user->lang['MIN_FIELD_CHARS'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="9999999999" name="field_minlen" size="10" value="' . $this->vars['field_minlen'] . '" />'),
- 2 => array('TITLE' => $user->lang['MAX_FIELD_CHARS'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="9999999999" name="field_maxlen" size="10" value="' . $this->vars['field_maxlen'] . '" />'),
- 3 => array('TITLE' => $user->lang['FIELD_VALIDATION'], 'FIELD' => '<select name="field_validation">' . $this->validate_options() . '</select>')
+ 0 => array('TITLE' => $this->user->lang['FIELD_LENGTH'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="99999" name="rows" size="5" value="' . $this->vars['rows'] . '" /> ' . $user->lang['ROWS'] . '</dd><dd><input type="number" min="0" max="99999" name="columns" size="5" value="' . $this->vars['columns'] . '" /> ' . $user->lang['COLUMNS'] . ' <input type="hidden" name="field_length" value="' . $this->vars['field_length'] . '" />'),
+ 1 => array('TITLE' => $this->user->lang['MIN_FIELD_CHARS'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="9999999999" name="field_minlen" size="10" value="' . $this->vars['field_minlen'] . '" />'),
+ 2 => array('TITLE' => $this->user->lang['MAX_FIELD_CHARS'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="9999999999" name="field_maxlen" size="10" value="' . $this->vars['field_maxlen'] . '" />'),
+ 3 => array('TITLE' => $this->user->lang['FIELD_VALIDATION'], 'FIELD' => '<select name="field_validation">' . $this->validate_options() . '</select>')
);
return $options;
@@ -73,15 +80,13 @@ class admin extends profilefields
/**
* Get int options for second step in ACP
*/
- function get_int_options()
+ function get_int_options($lang_defs)
{
- global $user;
-
$options = array(
- 0 => array('TITLE' => $user->lang['FIELD_LENGTH'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="99999" name="field_length" size="5" value="' . $this->vars['field_length'] . '" />'),
- 1 => array('TITLE' => $user->lang['MIN_FIELD_NUMBER'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="99999" name="field_minlen" size="5" value="' . $this->vars['field_minlen'] . '" />'),
- 2 => array('TITLE' => $user->lang['MAX_FIELD_NUMBER'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="99999" name="field_maxlen" size="5" value="' . $this->vars['field_maxlen'] . '" />'),
- 3 => array('TITLE' => $user->lang['DEFAULT_VALUE'], 'FIELD' => '<input type="post" name="field_default_value" value="' . $this->vars['field_default_value'] . '" />')
+ 0 => array('TITLE' => $this->user->lang['FIELD_LENGTH'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="99999" name="field_length" size="5" value="' . $this->vars['field_length'] . '" />'),
+ 1 => array('TITLE' => $this->user->lang['MIN_FIELD_NUMBER'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="99999" name="field_minlen" size="5" value="' . $this->vars['field_minlen'] . '" />'),
+ 2 => array('TITLE' => $this->user->lang['MAX_FIELD_NUMBER'], 'FIELD' => '<input type="number" min="0" max="99999" name="field_maxlen" size="5" value="' . $this->vars['field_maxlen'] . '" />'),
+ 3 => array('TITLE' => $this->user->lang['DEFAULT_VALUE'], 'FIELD' => '<input type="post" name="field_default_value" value="' . $this->vars['field_default_value'] . '" />')
);
return $options;
@@ -90,11 +95,9 @@ class admin extends profilefields
/**
* Get bool options for second step in ACP
*/
- function get_bool_options()
+ function get_bool_options($lang_defs)
{
- global $user, $config, $lang_defs;
-
- $default_lang_id = $lang_defs['iso'][$config['default_lang']];
+ $default_lang_id = $lang_defs['iso'][$this->config['default_lang']];
$profile_row = array(
'var_name' => 'field_default_value',
@@ -110,8 +113,8 @@ class admin extends profilefields
);
$options = array(
- 0 => array('TITLE' => $user->lang['FIELD_TYPE'], 'EXPLAIN' => $user->lang['BOOL_TYPE_EXPLAIN'], 'FIELD' => '<label><input type="radio" class="radio" name="field_length" value="1"' . (($this->vars['field_length'] == 1) ? ' checked="checked"' : '') . ' onchange="document.getElementById(\'add_profile_field\').submit();" /> ' . $user->lang['RADIO_BUTTONS'] . '</label><label><input type="radio" class="radio" name="field_length" value="2"' . (($this->vars['field_length'] == 2) ? ' checked="checked"' : '') . ' onchange="document.getElementById(\'add_profile_field\').submit();" /> ' . $user->lang['CHECKBOX'] . '</label>'),
- 1 => array('TITLE' => $user->lang['DEFAULT_VALUE'], 'FIELD' => $this->process_field_row('preview', $profile_row))
+ 0 => array('TITLE' => $this->user->lang['FIELD_TYPE'], 'EXPLAIN' => $this->user->lang['BOOL_TYPE_EXPLAIN'], 'FIELD' => '<label><input type="radio" class="radio" name="field_length" value="1"' . (($this->vars['field_length'] == 1) ? ' checked="checked"' : '') . ' onchange="document.getElementById(\'add_profile_field\').submit();" /> ' . $this->user->lang['RADIO_BUTTONS'] . '</label><label><input type="radio" class="radio" name="field_length" value="2"' . (($this->vars['field_length'] == 2) ? ' checked="checked"' : '') . ' onchange="document.getElementById(\'add_profile_field\').submit();" /> ' . $this->user->lang['CHECKBOX'] . '</label>'),
+ 1 => array('TITLE' => $this->user->lang['DEFAULT_VALUE'], 'FIELD' => $this->process_field_row('preview', $profile_row))
);
return $options;
@@ -120,11 +123,9 @@ class admin extends profilefields
/**
* Get dropdown options for second step in ACP
*/
- function get_dropdown_options()
+ function get_dropdown_options($lang_defs)
{
-
$profile_row[0] = array(
@@ -144,8 +145,8 @@ class admin extends profilefields
$profile_row[1]['field_default_value'] = $this->vars['field_novalue'];
$options = array(
- 0 => array('TITLE' => $user->lang['DEFAULT_VALUE'], 'FIELD' => $this->process_field_row('preview', $profile_row[0])),
- 1 => array('TITLE' => $user->lang['NO_VALUE_OPTION'], 'EXPLAIN' => $user->lang['NO_VALUE_OPTION_EXPLAIN'], 'FIELD' => $this->process_field_row('preview', $profile_row[1]))
+ 0 => array('TITLE' => $this->user->lang['DEFAULT_VALUE'], 'FIELD' => $this->process_field_row('preview', $profile_row[0])),
+ 1 => array('TITLE' => $this->user->lang['NO_VALUE_OPTION'], 'EXPLAIN' => $this->user->lang['NO_VALUE_OPTION_EXPLAIN'], 'FIELD' => $this->process_field_row('preview', $profile_row[1]))
);
return $options;
@@ -154,11 +155,9 @@ class admin extends profilefields
/**
* Get date options for second step in ACP
*/
- function get_date_options()
+ function get_date_options($lang_defs)
{
-
$profile_row = array(
@@ -182,8 +181,8 @@ class admin extends profilefields
}
$options = array(
- 0 => array('TITLE' => $user->lang['DEFAULT_VALUE'], 'FIELD' => $this->process_field_row('preview', $profile_row)),
- 1 => array('TITLE' => $user->lang['ALWAYS_TODAY'], 'FIELD' => '<label><input type="radio" class="radio" name="always_now" value="1"' . (($s_checked) ? ' checked="checked"' : '') . ' onchange="document.getElementById(\'add_profile_field\').submit();" /> ' . $user->lang['YES'] . '</label><label><input type="radio" class="radio" name="always_now" value="0"' . ((!$s_checked) ? ' checked="checked"' : '') . ' onchange="document.getElementById(\'add_profile_field\').submit();" /> ' . $user->lang['NO'] . '</label>'),
+ 0 => array('TITLE' => $this->user->lang['DEFAULT_VALUE'], 'FIELD' => $this->process_field_row('preview', $profile_row)),
+ 1 => array('TITLE' => $this->user->lang['ALWAYS_TODAY'], 'FIELD' => '<label><input type="radio" class="radio" name="always_now" value="1"' . (($s_checked) ? ' checked="checked"' : '') . ' onchange="document.getElementById(\'add_profile_field\').submit();" /> ' . $this->user->lang['YES'] . '</label><label><input type="radio" class="radio" name="always_now" value="0"' . ((!$s_checked) ? ' checked="checked"' : '') . ' onchange="document.getElementById(\'add_profile_field\').submit();" /> ' . $this->user->lang['NO'] . '</label>'),
);
return $options;