diff options
Diffstat (limited to 'phpBB/includes/functions_user.php')
-rw-r--r-- | phpBB/includes/functions_user.php | 18 |
1 files changed, 9 insertions, 9 deletions
diff --git a/phpBB/includes/functions_user.php b/phpBB/includes/functions_user.php index 0482197913..2807df8bd7 100644 --- a/phpBB/includes/functions_user.php +++ b/phpBB/includes/functions_user.php @@ -594,7 +594,7 @@ function user_ban($mode, $ban, $ban_len, $ban_len_other, $ban_exclude, $ban_reas $username = trim($username); if ($username != '') { - $sql_usernames[] = strtolower($username); + $sql_usernames[] = utf8_strtolower($username); } } @@ -1044,11 +1044,11 @@ function validate_string($string, $optional = false, $min = 0, $max = 0) return false; } - if ($min && strlen($string) < $min) + if ($min && utf8_strlen($string) < $min) { return 'TOO_SHORT'; } - else if ($max && strlen($string) > $max) + else if ($max && utf8_strlen($string) > $max) { return 'TOO_LONG'; } @@ -1112,7 +1112,7 @@ function validate_username($username) { global $config, $db, $user; - if (strtolower($user->data['username']) == strtolower($username)) + if (utf8_strtolower($user->data['username']) == utf8_strtolower($username)) { return false; } @@ -1124,7 +1124,7 @@ function validate_username($username) $sql = 'SELECT username FROM ' . USERS_TABLE . " - WHERE LOWER(username) = '" . strtolower($db->sql_escape($username)) . "'"; + WHERE LOWER(username) = '" . utf8_strtolower($db->sql_escape($username)) . "'"; $result = $db->sql_query($sql); $row = $db->sql_fetchrow($result); $db->sql_freeresult($result); @@ -1136,7 +1136,7 @@ function validate_username($username) $sql = 'SELECT group_name FROM ' . GROUPS_TABLE . " - WHERE LOWER(group_name) = '" . strtolower($db->sql_escape($username)) . "'"; + WHERE LOWER(group_name) = '" . utf8_strtolower($db->sql_escape($username)) . "'"; $result = $db->sql_query($sql); $row = $db->sql_fetchrow($result); $db->sql_freeresult($result); @@ -1515,12 +1515,12 @@ function group_create(&$group_id, $type, $name, $desc, $group_attributes, $allow $group_only_ary = array('group_receive_pm', 'group_legend', 'group_message_limit'); // Check data - if (!strlen($name) || strlen($name) > 40) + if (!utf8_strlen($name) || utf8_strlen($name) > 40) { - $error[] = (!strlen($name)) ? $user->lang['GROUP_ERR_USERNAME'] : $user->lang['GROUP_ERR_USER_LONG']; + $error[] = (!utf8_strlen($name)) ? $user->lang['GROUP_ERR_USERNAME'] : $user->lang['GROUP_ERR_USER_LONG']; } - if (strlen($desc) > 255) + if (utf8_strlen($desc) > 255) { $error[] = $user->lang['GROUP_ERR_DESC_LONG']; } |